Katoomba - dag 1 - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu Katoomba - dag 1 - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu

Katoomba - dag 1

Door: Yvontoon

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Anton

04 November 2017 | Australië, Katoomba

Vannacht hoorden we wat vallen op het dak van de camper. Dat bleken regendruppels te zijn. Huh!? Jawel. Dat was niet wat we geboekt hadden toch? Maar ach...we zijn gewend aan vakanties met iets meer regen dan gewoon.

Bij het wakker worden blijkt het mistig te zijn en het motregent. Jammer, maar het is niet anders. 's Ochtends zijn we eerst naar Katoomba geweest. Eerst een bak koffie. Want hoewel een waterkoker, magnetron en broodrooster wel tot de standaarduitrusting van de camper behoren, ontbreekt een koffiezetapparaat. Gelukkig is de "long black coffee" hier van goede kwaliteit, dus we klagen absoluut niet! We doen nog wat inkopen in Katoomba, waaronder iets waarvan Anton al had gezegd dat hij er één zou kopen. (foto's volgen)

's Middags lopen we naar de Katoomba Cascades. Helaas motregent het nog steeds en is het nog steeds mistig. Door de dichte begroeiing van het bos in combinatie met de mist/motregen lijkt het net alsof we door een tropisch regenwoud lopen. Wel jammer dat iemand de airco iets te laag heeft gezet.

We lopen ook nog naar een uitzichtpunt, alleen is dit door de mist/motregen vanmiddag alleen maar een punt. We maken hier echter geen punt van en besluiten de bus te pakken naar Katoomba (de Opalcard is hier ook geldig!) en drinken daar nog maar een long black coffee om daarna weer terug te gaan naar de camping.

Het lijkt wat opgeklaard te zijn, dus lopen we nog even naar de Katoomba Cascades. Ze zijn nu inderdaad iets beter zichtbaar dan eerder die middag. Maar een echt zicht op de Blue Mountains hebben we nog niet gekregen. Hopelijk dat morgen het zicht beter is.

's Avonds spelen we ons eerste potje jokeren (traditie tijdens onze vakanties). En de airco staat op verwarmen.

• 05 November 2017 - 19:09

Corrie En Jieles:

Hallo daar down under,
    Weer een mooi verhaal. Jammer dat het weer zo Nederlands is.
    Wordt vast wel beter de komende weken. Hier voorspellen ze de eerste nachtvorst (brrr). Bij jullie wordt het vast wel warmer dat zal hier niet zo snel gebeuren, of het weer moet wel heel erg van slag zijn geraakt.

Veel plezier en geniet van al het moois.
    C&J

• 05 November 2017 - 20:56

Carla Duvivier:

Hallo Yvonne en Anton, leuk om jullie reisverslagen te lezen! Sommige dingen komen erg bekend voor...geniet van jullie fantastische reis met camper door dit prachtige land, groetjes Carla en Jo

• 06 November 2017 - 01:11

Je Pa En Ma:

Ook niet zo erg ver van de zuidpool kan het regenen, maar het is lente en dan heb je pech. Katoomba lijk mij een Aboriginal naam voor deze plaats. De oorspronkelijke bewoners van dat land. Je zal zeker niet daar blijven staan. En op naar de volgen stek en veel succes en samen genieten onderweg. Je ma en pa.