Katoomba - Wollongong - Kiama - Reisverslag uit Kiama, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu Katoomba - Wollongong - Kiama - Reisverslag uit Kiama, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu

Katoomba - Wollongong - Kiama

Door: YvonToon

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Anton

07 November 2017 | Australië, Kiama

Afgelopen nacht was het k-k-k-koud in de c-c-c-camper! Thermometer geeft 6 graden aan en de heater doet het niet! Echte bikkels als we zijn springen we gewoon ons bed uit want: we gaan terug naar de kust vandaag!

We zijn al rond 9 uur van de camping af en gaan op weg naar Wollongong, een stadje zuid van Sydney. We doen dit onder een strak blauwe lucht. Onderweg stoppen we nog even bij de Wentworth Falls. We bekijken ze van een afstand en omdat het pad er naar toe stijl is zien we er verder vanaf om er naar toe te lopen.

We zijn rond 1 uur 's middags in Wollongong en gaan op zoek naar een parkeerplek. Die zijn er wel, maar dan moeten we een parkeerkelder in dat vindt de camperverhuurder niet goed. Iets met hoogte en zo. Na vervolgens elke keer bordjes tegen te komen dat we niet rechts af mogen, terwijl dat volgens ons dit richting strand is, besluiten we door te rijden naar het iets zuidelijker gelegen Kiama, dat toch ook op ons lijstje van te bezoeken plaatsen staat. We bellen een camping (we hebben inmiddels een Aussie pre-paid simkaart gekocht) en ze hebben nog plek.

Een klein uurtje later zijn we bij de camping aan gekomen. Het is een vrij grote camping aan het strand in een baai. Wij krijgen een plek dichtbij het strand. We zetten de camper neer, luifel naar beneden, tafel en stoelen buiten en YvonToon kan lunchen. Wat een heerlijk leven!

Na het eten lopen we het strand op. Het waait nog wel stevig, maar het is een stuk warmer dan in Katoomba! We genieten alweer van een prachtig uitzicht. En over uitzicht gesproken: boven op de heuvels van de baai staan een aantal huizen waarvan je een pracht uitzicht moet hebben over de baai en de oceaan. Stiekem kijken of er iets te koop staat? ;)

We besluiten hier twee nachten te blijven. We hebben dan de kans om morgen Kiama en omstreken te verkennen en gaan dan donderdag verder.

• 07 November 2017 - 14:37

Jolanda:

Ik geniet van jullie mooi omschreven verhalen, wat is het een geweldig land!

• 07 November 2017 - 22:50

Daaltons:

Hier is het ook k-k-k-k-k-oud. Dus ondanks dat je zo ver weg zit leef je toch met ons mee. Heel sportief;)

• 09 November 2017 - 11:52

Karin:

Leuk om te lezen allemaal! Doet de verwarming het niet? Wel even melden aan de verhuurder, hoor, als je er last van hebt.... dat moet dan opgelost worden.