Melbourne - dag 3 (Neighbours!!) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu Melbourne - dag 3 (Neighbours!!) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu

Melbourne - dag 3 (Neighbours!!)

Door: YvonToon

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Anton

19 November 2017 | Australië, Melbourne

Vandaag is de grote dag: Yvon gaat zien waar haar favourite serie "Neighbours" wordt opgenomen. Toon gaat mee voor de foto's. Als we bij de tramhalte aankomen blijkt de tram net weg te zijn. En omdat we geen zin hebben om een half uur te staan wachten, lopen we zo'n 500m verder naar het treinstation Regent Station. Voordeel is dat de reis met de trein sneller gaat en deze brenngt ons gelijk dichtbij de plek waar de Neighbours-tour vertrekt.

De gids die ons rondrijdt en -leidt is Gerry, een Ier, wat nog wat te horen is aan zijn accent en het is een man met humor. Verder weet hij veel van de serie en houdt er rekening mee dat de serie in Nederland zo'n 11 weken achterloopt. Dus hij probeert geen "spoilers" weg te geven. Wat aan het gezelschap opvalt is dat de dames iets in de meerderheid zijn en het merendeel van de heren gewillig volgt.

En voor wie niet weet wat voor serie Neighbours is: het is een Aussie-made soapserie die ook geweldig populais is in o.a. Groot Britanië. Onder andere Jason Donovan en Kylie Minogue hebben er in gespeeld. De serie draait al ruim 31 jaar. Hij speelt zich af in het fictieve stadje Erinsborough in de fictieve straat Ramsay Street. Eerst gaan we naar de studio's. Het is leuk om te zien hoe hetgeen wij op TV zien in werkelijkheid er uit ziet. En dat alles veel kleiner is dan het lijkt. De studio zelf gaan we niet in omdat hier de delen staan die nu worden opgenomen en dus nog uitgezonden moeten woren.

Hierna rijden we door naar de cul-de-sac die in de serie Ramsay Street heet. In werkelijkheid heeft deze straat een andere naam. Door wat incidenten van o.a. "tresspassing" is er tegenwoordig 24-uur bewaking aanwezig. Overigens krijgen de echte bewoners (goed) betaald voor het gebruik van hun straat en huizen.

Na terugkomst in de "city" gaan we de Yarra-river over en eten wat aan de "southbank" (de zuidoever) van de rivier. We lopen nog wat langs de rivier en besluiten dan met de trein terug te gaan. Het is tegen vijf uur wanneer we terugkomen op de camping. Hier maken we de plannen voor de komende dagen. Onze volgende bestemming is de Great Ocean Road.

• 20 November 2017 - 14:45

Truus:

Te grappig eigenlijk dat eerst die Tattoo man en nu dit straatje aan bod komt

• 20 November 2017 - 17:17

Karin:

En nu weet je dus ook dat Erinsborough een acronym is van Neighbours :)