Sydney dag 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu Sydney dag 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu

Sydney dag 2

Door: Yvontoon

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Anton

01 November 2017 | Australië, Sydney

Het lijkt wel of onze jetlag erger wordt. ;) We waren nu al om 4 uur 's ochtends wakker. Als diehard slapers zijn we uiteraard gewoon in bed blijven liggen, maar we vinden ons best wel een beetje zielig. O ja...om 8 uur werden we wakker van de wekker. :)

Na wederom ontbeten te hebben bij het Braziliaanse eettentje (waar ze overigens ook pasteis de nata verkopen!) zijn we allereerst naar de Sydney Centre Tower, ook wel Sydney Tower Eye genoemd. Dit is het hoogste gebouw van heel Australië. Van daaruit hadden we een mooi zicht over heel Sydney en hebben zelfs de Blue Mountains al zien liggen. Wij zijn veilig binnen gebleven, maar liefhebbers kunnen nog een etage hoger buiten rondlopen.

Vanaf de Tower zien we ook het Queen Victoria Building, dat is waar we na het bezoek aan de Tower zijn geweest. Dit gebouw is nu een shopping mall met (voor ons) te dure merken. Wel een mooi gebouw, alleen jammer dat ze er dan moderne roltrappen in plaatsen. En een kerstboom...

Naast het Queen Victoria Building zijn er nog meer oudere gebouwen die tussen de moderne hoogbouw staat. Bijvoorbeeld de Town Hall (stadshuis) en de St James Cathedral. Vlakbij deze kathedraal staat een school en ons vallen de schooluniformen van de schooljeugd direct op.

We zijn nog door China Town gelopen, maar echt indrukwekkend vinden wij dit niet. Buitenom de vele chinese winkeltjes is er weinig te merken dat dit China Town is.

We pakken vervolgens de trein en rijden over de Harbour Bridge naar de noordkant van Sydney om van daaruit de stad en uiteraard ook het Opera House te bekijken. Met de ferry gaan we vervolgens terug. We eten daar wat en wat ons opvalt zijn het groot aantal meeuwen die heel brutaal proberen het eten uit je handen te stelen.

We lopen via het Opera House naar de botanische tuinen en genieten daar even van de rust. Ook zien we daar wat inheemse vogelsoorten, waarvan de regenboog Lori ons door zijn kleuren direct opvalt. Ondertussen merken we dat rond dit tijdstip (3 uur 's middags) onze ogen wat zwaarder worden. We besluiten dan ook terug te gaan naar het hotel.

Nadat we alle indrukken van vandaag hebben verwerkt hebben we 's avonds in de buurt van het hotel heerlijk gegeten in een pub. Ook hier valt ons weer op hoe vriendelijk de mensen hier zijn. En uiteraard is onze serveerster in Europe geweest in heeft ze Emsterdem bezocht. O ja: end Entwerp es wel!

Morgen staat Bondi Beach op het programma.

• 01 November 2017 - 18:21

Corrie En Jieles:

Hoi reizigers,

Niet gaan klagen over een beetje jetlag :). Dat hoort er bij. Je kunt het ook positief zien omdat je zo kunt genieten van de super lange dag die je op die manier hebt. Alleen is er zo vroeg waarschijnlijk niet veel open. Nou ja da's een kleine bijkomstigheid :).
    Jullie hebben wel mooi weer zo te zien. De Sydney Towerr lijkt wel een beetje op een kraaiennest van een piratenschip. Zijn de Aussies een beetje te verstaan? Ze hebben nogal een accent.
    Veel plezier en groetjes uit een herftsachtig NL.

• 02 November 2017 - 02:55

Ingrid:

Bij China Town heb je een grote overdekte hal waar 1000 chinezen hun spullen verkopen voor belachelijk weinig.De place to be voor souvenirs voor het thuisfront. Sokken met kangaroes, tshirts, en nog veeeeeeeeeeeeeeeeel meer. Veel plezier bij Bondi Beach lekker hangen in de gezellige strandtentjes. Groeten uit Karratha Noord West Australie....het is hier maar 38 gr ;)

• 02 November 2017 - 06:53

Truus Dingemanse:

Prachtig die Lori, daar betaal je hier erg veelgeld voor. Mooi om ze in de vrije natuur te zien.

• 02 November 2017 - 08:14

Yvontoon:

@Jieles&Corrie...sorry...geeuw...wij zullen....gaap....niet meer klagen.....geeuw....over onze jetlag.

• 02 November 2017 - 09:46

Bea Tourne:

Leuk om te lezen. Hopelijk komen jullie snel in een "normaal" ritme. ze zeggen een dag per uur tijdsverschil, maar vaak is het sneller. Het went nooit, weten wij uit ervaring. Groetjes vanuit Nieuw Zeeland, Jean-Paul en Bea