Katoomba - dag 3 - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu Katoomba - dag 3 - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu

Katoomba - dag 3

Door: YvonToon

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Anton

06 November 2017 | Australië, Katoomba

We worden wakker en zien dingen die we nog nooit gezien hebben. Nou is dat wat ons betreft ook wel een beetje de essentie van vakantie. Maar nu komt het ook doordat de mist is opgetrokken.

We rijden de camper allereerst naar Echo Point, dat is het punt vanaf waar de Three Sisters bekeken kunnen worden. Het is het wachten meer dan waard geweest: wat een geweldig uitzicht. Niet alleen de Three Sisters zijn imponerend, maar ook de Blue Mountains zijn heel erg mooi.

Nerd allert!!
Tijd voor een educatief stukje. De Blue Mountains zijn "Blue" vanwege de blauwe gloed die erboven lijkt te hangen. Dit wordt niet (zoals veel mensen denken) veroorzaakt door de vele eucalyptusbomen die hier groeien, maar door iets wat Rayleighverstrooiing heet. Dat heeft iets met verstrooiing van het licht te maken. We laten het aan jullie over of je dit gaat Google-en of niet.

Na van het uitzicht genoten te hebben rijden we naar Scenic World waar we eerst met de stijlste spoorbaan ter wereld afdalen en na een wandeling door het bos in het dal met de kabelbaan weer naar boven gaan. Helaas is de gondel die over het dal gaat niet in gebruik.

Na de lunch gaan we naar het uitzichtpunt waar we al eerder zijn geweest. Nu kijken we niet meer tegen een witte muur aan, maar hebben een geweldig uitzicht over de Blue Mountains. Het is eigenlijk niet te beschrijven hoe mooi dit is! Wat zijn we blij dat we zijn gebleven.

Terwijl we daar staan maken we kennis met een viertal Kroatische mensen die in Australië wonen. Ze willen een foto maken met hun vieren en de Blue Mountains op de achtergrond. Toon is zo behulpzaam die voor ze te maken...ondanks dat het een Canon camera is. Vervolgens moeten wij ook met hen op de foto. We vinden het prima: het zijn aardige mensen en we praten nog wat over wat zij en wij mooi vinden...aan Europa.

's Middags pakt Anton zijn cameraspullen en maakt wat langer sluitertijdfoto's van de watervallen van Katoomba.

We kijken terug op een mooi verblijf in Katoomba. Morgen gaan we richting de kust, met Wollongong als eerste bestemming.

• 07 November 2017 - 18:07

L&L:

Deze computer verbinding op Buitenrust is trager dan op het 'tZanddorp vandaar de reactie in vijfvoud.
    Mooi die foto's dat zijn niet te vergeten uitzichten en foto's voor later. Dat het er regent zo nu en dan of mist dat hebben wij hier ook. Als het altijd droog is dan heb je woestijn vandaar de uitdrukking, waar het groen is kan je regen verwachten. Wat we zien is het mooi helder weer en dan genieten van de natuur. Europianen kom je overal tegen ook wel leuk. Je ma is gek op watervallen wie weet. Mooi verslag en groetjes vanuit Buitenrust.