Phillip Island - Reisverslag uit Cowes, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu Phillip Island - Reisverslag uit Cowes, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu

Phillip Island

Door: YvonToon

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Anton

15 November 2017 | Australië, Cowes

Vandaag een dag zonder veel kilometers. We blijven namelijk op Phillip Island. Dat is 100km2 groot. Dat is de helft van Walcheren.

Het is 's ochtends al warm. We rijden eerst rijden naar de westpunt van het eiland. Daar staan The Pinnacles, dat zijn (verkort weergegeven) rotsen in zee. Om er te komen moeten we eerste een stuk over het strand en dan vervolgens via een trap naar boven en dan nog een stukkie verder. Onderweg worden we vergezeld door behoorlijk wat vliegen.

Wanneer wij de trap oplopen komen er twee dames naar beneden die net als ons last hebben van de vliegen. We raken aan de praat en wat blijkt: één van de dames is Nederlandse van geboorte en is op haar 11e naar Australië geëmigreerd. Ze blijkt zelfs in Middelburg gewoond te hebben. In welke straat en waar ze op school heeft gezeten weet ze niet meer. Ze heet Deborah den Boer. Wel bizar dat we dan hier iemand tegenkomen die in Middelburg gewoond heeft!

We vervolgen onze weg en worden (naast nog steeds de vliegen) inmiddels ook omringd door wat schooljeugd uit Melbourne die een uitstapje hebben naar Phillip Island.

Toon maakt de nodige foto's en we lopen terug. Op het strand maar even met de voeten door het water om wat af te koelen.

's Middags rijden we naar The Nobbies, een "bult" in het water. Wat minder spannend dan The Pinnacles. Verder doen we het rustig aan vandaag. We lopen nog wat door Cowes, proberen ergens koffie te drinken, maar alle koffieshops gaan hier blijkbaar rond 4 uur dicht.

Dan maar koffie drinken op de camping. 's Avonds eten we skippy-vlees. Geen roadkill, gewoon gekocht bij de Woolworths. Het smaakt lekker (grapje Mies: het smaakt goed, het is lekker).

´s Avonds rijden we nog naar een strand waar de restanten van een oude pier op het strand staan, maar helaas gaat het regenen.

We boeken onze volgende camping. Deze ligt iets ten noorden van Melbourne. Morgen gaan we daar naar toe en blijven daar tot maandag. We hebbend dan 3 volle dagen om Melbourne te bekijken. Dat moet voldoende zijn.

We zijn vandaag zo´n beetje op de helft van onze roadtrip van Sydney naar Adelaide. We hebben heel veel mooie dingen gezien en zijn er zeker van dat we nog heel veel mooie dingen gaan zien!

En wat we al een tijdje wilden doen: bij deze willen we Peter en Karin Kramer van Campers Down Under bedanken voor het regelen van deze geweldige vakantie!!! Alles is door hen tiptop geregeld. En waar wij nog vragen hadden beantwoorden zij deze heel snel. Dus lieve lieve lezers: hebben jullie plannen voor een reis naar Australië of Nieuw Zeeland dan bevelen we jullie van harte Campers Down Under aan! https://www.campersdownunder.nl/

• 15 November 2017 - 21:23

L&L Buitenrust:

Even lekker pas op de plaats maken, heel goed. Nederlanders kom je overal tegen alleen een toevalstreffer dat ze uit Middelburg komt. Toch leuk.

Vliegen zijn altijd lastig en die sla je ook altijd af als je die aangeboden krijgt.

Erg leuk voor Peter en Karin en voor jullie. geen beter mens dan een tevreden mens.

Een goede rijs naar Melbourne en groetjes vanuit Buitenrust.

• 15 November 2017 - 21:36

Karin:

Dank je wel! En jullie bedankt dat we mee mogen lezen. Zo reizen we een beetje mee en ik moet elke keer lachen om jullie schrijfstijl :)

• 16 November 2017 - 12:47

TRUUS DINGEMANSE:

Hoe warm is het daar nu eigenlijk?