The Grampians - dag 1 - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu The Grampians - dag 1 - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu

The Grampians - dag 1

Door: YvonToon

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Anton

22 November 2017 | Australië, Halls Gap

We hebben besloten hier een aantal dagen te blijven en even alles van de afgelopen weken te laten bezinken. Per slot van rekening is het ook vakantie en hoewel we zelf niet het idee hebben aan het racen te zijn, hebben we toch al heel wat kilometers afgelegd (ca 3.000 km) en heel veel mooie dingen gezien. Verder staan er nog twee dingen op ons lijstje: The Grampians, waar we nu zijn, en Flinders Range. Daarna vinden we het mooi geweest. We kijken nu al terug op een hele mooie vakantie, waarbij wel heel veel mooie dingen hebben gezien en heel veel leuke mensen hebben ontmoet en zeker nog gaan ontmoeten. We hebben de Aussies leren kennen als enorm open en vriendelijke mensen die altijd bereid zijn je te helpen. Wat een geweldig land is dit!

Na een slow-start (ze verkopen koffie bij de receptie!) gaan we op weg naar The MacKenzie Falls. Tom Tom kiest weer eens de snelste weg, er geen rekening mee houdend dat de weg na zo'n 7 kilometer éénrichtingsverkeer wordt. We draaien om en kiezen onze eigen weg. Tom blijft nog een tijdje roepen dat we verkeerd gaan, maar wij weten beter en na verloop van tijd geeft hij de hoop op. Bij de watervallen aangekomen blijft Yvon achter bij de camper: het zijn nogal steile trappen naar beneden (en dus ook weer naar boven) en haar benen trekken dat niet. Toon neemt uiteraard zijn camera en statief mee en heeft het weer enorm naar zijn zin. Ook dit is weer enorm mooi. Ook de stroomversnellingen verder stroomafwaarts zijn de moeite waard en het voordeel is dat het merendeel van de mensen niet de moeite neemt even verder te lopen om die te bekijken.

Nadat Toon weer boven is gekomen rijden we terug naar Hals Gap waar we alle winkels bekijken. We slaan nog wat spiegeltjes en kraaltjes in voor de thuisblijvers en voor onszelf kopen we een spuitbus "Bushman Personal Insect Repellent". Dit is tegen de insecten, we worden namelijk al een aantal dagen lek geprikt en het gaat ons lichtelijk irriteren. Dit spul schijnt de vliegen (we weten niet zeker of dit de beruchte sandflies zijn) van ons af te gaan houden. Ook kopen we wat lokaal gefabriceerd bruisend druivensap en gaan hier op de camping van genieten. In de schaduw weliswaar, want in de zon is het redelijk tot niet-uit-te-houden warm. Ja: dit is bedoeld om jullie enigszins jaloers te maken.

Aan het begin van de avond gaan we nog even Kangaroo's kijken en verder....weten we het nog niet, want dit is het moment waarop dit verslag wereldkundig gemaakt wordt.

• 22 November 2017 - 15:45

Marjon:

Wauwww wat een geweldige foto's en wat een feest elke dag even te genieten van jullie verhalen. En erg toevallig hebben we hier vandaag ook een zonnetje. Blijf genieten van alle mooi's en toevallige ontmoetingen.

• 22 November 2017 - 17:11

Frans Van Stee:

Geweldig al die superlatieven die jullie nu ook constateren.
    The Grampians roept bij ons gemengde gevoelens op, want daar kreeg zwager Jan zijn infarct.
    Als je naar dat grote veld met kangoeroes gaat, zie je mss.bij 1 van de huizen aan de rechterzijde een heleboel kakatoes op het balkon wachten op eten.
    Ik ben benieuwd of jullie ze ook zien.
    Anton, niet te dicht bij de kangoeroes met je camera.Deed ik ook, maar ze zijn niet heel betrouwbaar m.i.

• 22 November 2017 - 19:46

C&J:

Weer hele leuke en mooie verhalen over jullie belevenissen daar aan de ander kant van de aardbol.
    Mooi foto's ook.
    Zal wel wennen zijn voor ons lezers als jullie straks terug zijn en we geen verhalen krijgen. Moeten we een iets anders vinden :):).
    Maar ook terug in NL raken jullie vast (voorlopig) niet uitgepraat over deze droom die werkelijkheid is geworden.
    Misschien kunnen jullie deze "rustpauze" gebruiken om alvast aan een volgende bestemming te kiezen.
    We hebben nog wel wat tips.

Groetjes vanuit een zeer herfstachtig NL
    C&J

• 22 November 2017 - 20:45

L&L Buitenrust:

Wij hebben niet veel toe te voegen aan de hierboven geplaatste reacties. Samengevat, prachtig en ook de foto's.
    Je moeder is nog op zoek naar een mooie poster voor op slp.kamer, die linksboven is echt iets voor haar.

Lekker even alles laten bezinken. Opletten voor indrukken moeheid.
    Als ze van kangaroohuiden jassen maken koop er daar voor ieder maar een, die heb je hier wel nodig.

Jaloers? zeker weten! Hier bij windkracht 7 en nattigheid.

Geniet nog maar dubbel daar en groetjes vanuit Buitenrust.

• 23 November 2017 - 13:10

Carla Duvivier:

Ja prachtig daar he.....zijn jullie ook bij de Balconies geweest...ook zo mooi!
    Ik lees allemaal over bekende plekken....geniet nog even, groetjes Carla.

• 23 November 2017 - 19:33

Daaltons:

ha, ik ben gelukkig weer bij met lezen. was geen straf om even een week verhalen in te moeten halen. geniet nog even lekker en stop onderweg alvast wat zonnestralen in je koffer!