Adelaide - dag 2 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu Adelaide - dag 2 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu

Adelaide - dag 2

Door: YvonToon

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Anton

30 November 2017 | Australië, Adelaide

's Ochtends worden we verrassend genoeg gebeld door een dame van Britz camper verhuur in Adelaide met de vraag wanneer we de camper vandaag in komen leveren. Uhm...die hadden we toch tot en met zondag gehuurd??? Jawel, maar we kunnen hem omwisselen voor een exemplaar waarvan de airco het wel doet. We zijn hier positief door verrast en waarderen het aanbod en de service enorm, maar omdat de temperaturen gaan dalen en het uiteindelijk nog maar voor 4 dagen is, zeggen we dat we nog wel ff met door kunnen met deze. Want eerlijk gezegd zien we het ook niet te zitten om alle spullen over te sjouwen. En we zijn ook best wel een beetje verknocht aan deze rammelbak met automatische uitval lade en zo. Maar we stellen de service van Britz enorm op prijs!!!

We hebben besloten vandaag richting het strand te rijden en daarna...zien we het wel. We beginnen bij het strand van Glenelg. Het is een leuke plaats...of is het wijk...bij Adelaide. Er zijn redelijk wat scholieren op het strand en wat opvalt is het groot aantal rugzakken die, schijnbaar onbeheerd, tegen een hek aan liggen. Maar we vermoeden dat er iemand echt wel toezicht op houdt.

We lopen richting de steiger en onderweg daar naar toe kussen twee geliefden elkaar in het hart. Ja: deze in klopt. Zie foto. We glimlachen om de opmerking van een vrouw die zegt dat er veel "great whites" op het strand liggen vandaag. Er liggen inderdaad redelijk wat mensen op het strand die blijkbaar daar voor het eerst liggen.

We struinen nog wat rond, drinken uiteraard koffie en vervolgen onze weg. O ja: ondertussen weten we ook wat de bordjes met 1P, 2P en 3P betekenen. Je mag dan op die plek respectievelijk 1, 2 of 3 uur parkeren. Langer mag ook, maar dan moet je stageld betalen. Ook wel "parkeerboete" genoemd.

We besluiten de kust verder richting het zuiden te volgen met als eindbestemming Cape Jervis. Vanaf daar vertrekt de ferry naar Kangaroo Island. Het is een leuke rit. Ook komen we tot ontdekking dat het concept "strandhuisje" niet meer van deze tijd is. Want waarom niet gewoon je auto op het strand rijden, handdoek en parasolletje ernaast en men ligt. We durven het niet aan om Britzie ook het strand op te rijden, wij vrezen dat hij tot zijn assen in het zand weg zal zakken. We lopen zelf wel het strand op en het zand voelt inderdaad hard aan. Wat een apart gezicht.

We vervolgen onze weg en komen uiteindelijk aan bij Cape Jervis...waar eerlijk gezegd niet veel aan is. We zien inderdaad Kangaroo Island liggen. En de ferry er naar toe ook.

We houden het snel voor gezien en rijden via Victor Harbour terug naar de camping. Het is redelijk druk in Adelaide (spitsuur) en Tommie heeft een apart gevoel voor humor: hij stuurt ons rechtsaf, daarna moeten we twee keer links en dan weer rechts. Dan zitten we op dezelfde *&^%$$% weg alleen hebben we een paar honderd meter omgereden!! Hoezo snelste route!!!! Wie heeft dit apparaat geprogrammeerd!?

Afijn...we komen uiteindelijk waar we zijn moeten, namelijk op de camping. Inmiddels is het behoorlijk wat koeler en dreigt het te gaan....is het gaan regenen. En onweren... Het is echter van korte duur, maar het haalt wel de warmte uit de lucht.

• 30 November 2017 - 18:20

Daaltons:

Geen baywatch gezien? Die moeten toch alvast aan het oefenen zijn voor het WK!

• 30 November 2017 - 19:54

Hoofddaalton:

Leuke verhalen en fijn dat jullie het strand voor mij aan het verkennen zijn. In Glenelg beach worden in 2017 de Wk lifesaving gehouden. Hoe is het zand?

• 30 November 2017 - 22:11

Bea En Jean-Paul:

Hallo reizigers.

Leuke verhalen en gave plaatjes, weer. Altijd schattig, die koala's.

Auto's op het strand heb je ook in NZ. Ook wij vinden dat (zelfs na 13 jaar hier) nog altijd raar om te zien...

Dat van die vakantie- en ziektedagen is in NZ precies hetzelfde. Het complete gezondheidszorg systeem in AU en NZ is gebaseerd op het britse; heeft z'n voor- en nadelen.

Geniet nog even van de laatste dagen en sterkte gewenst met de hitte-zonder-airco :-)

Veel groetjes.