Narooma naar Lakes Entrance - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu Narooma naar Lakes Entrance - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu

Narooma naar Lakes Entrance

Door: YvonToon

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Anton

12 November 2017 | Australië, Lakes Entrance

Giddy up go papa. Toon start rond half tien de helse machine van onze camper en draait het gevaarte de weg op. Ahum...we rijden dus rond half tien de camping af op weg naar Lakes Entrance, via Eden. Dat is een ritje van zo'n 375 kilometer. In Nederland zouden we daar iets meer dan 3 uur over doen (op een zondag, zonder spits). Hier zijn het enkel 2-baans wegen, met over het algemeen een maximum snelheid van 100km/uur. Het duurt dus iets langer, maar dat geeft niet, we hebben tenslotte vakantie.

In Eden komen we rond 12 uur aan. We kijken uit over de baai en het punt waar men vroeger uitkeek naar walvissen om er vervolgens op te gaan jagen.

We rijden verder en rond 1 uur 's middags rijden we vanuit New South Wales de staat Victoria (Vic) binnen. De wegen in Vic lijken iets beter dan in NSW, hoewel we ook hier af en toe wat heen en weer geschud worden. Ook het landschap verandert: reden we in NSW veel tussen heuvels en weilanden, nu rijden we hele stukken door de bossen. Links bomen, rechts bomen, boven ons blauwe lucht.

In NSW stonden er al borden langs de weg die aangaven op tijd je rust te nemen, in VIC doen ze het via pakkende slogans. Voorbeelden: "droopey eyes: take a powernap" en "drowsey drivers die". Erg letterlijk vertaal: "Slaperige ogen? Neem een krachtslaapje" en "Slaperige chauffeurs gaan dood". We nemen overigens zelf het advies van tijdig even rust te nemen ten harte en drinken in Cann River een long black coffee. Want het rijden hier (en dat nog eens met een camper) is wat anders dan in Nederland over de snelweg.

Waarom bovenstaande info? Omdat we onderweg weinig bijzonders tegenkomen. Zelfs de toeristische "detour" laat ons weinig bijzonders zien. Wat niet wil zeggen dat we het niet naar ons zin hebben! Integendeel: we genieten van elk moment hier.

Aan het eind van de middag komen we aan op onze camping: Echo Beach Tourist Park. Een kleine familie camping (of is het een kleine camping gerund door een familie?) Enfin: alles is er net als op de andere campings tip-top in orde en de mensen zijn er vriendelijk.

We maken eerst plannen voor de komende week. Op het programma staan Wilsons Promotory National Park en daarna: Melbourne!!

's Avonds hebben we heerlijk vis gegeten bij Miriam's Seafood Restaurant.

Morgen weer een dag met redelijk wat kilometers, maar als het goed is ook het moois dat Wilsons Prom te bieden heeft!

• 12 November 2017 - 13:00

Ingrid Den Hoed:

Wat een mooie blauwe zee. Dat jullie genieten, nou dat geloof ik graag. Groetjessss

• 12 November 2017 - 17:20

Clementine:

Alle info is interessant, dus ook hoe ze daar auto / camper rijden, it's all part of the trip!

• 12 November 2017 - 20:36

Bea En Jean-Paul:

Hoi beiden.

Leuke verhalen weer. En hobbelen met de camper over minder goede wegen, daar weten ook wij alles van :-) In Wilsons zaten altijd veel kangaroos; hopelijk zitten ze er nog :-) Melbourne is een leuke stad. Als je in Melbourne de Rialto Tower nog steeds op mag, dan levert dat een prachtig zicht over de stad en omstreken.

Geniet ervan. We blijven volgen!

Veel groetjes, van Bea en Jean-Paul.

• 13 November 2017 - 23:11

L&L Buitenrust:

Prachtig verhaal en het is aan jou wel toe vertrouwd.
    Ik geloof het direct dat ze borden plaatsen dat je op tijd moet rusten. Men zal er ervaring in hebben.
    Hebben jullie daar al roadtrains zien rijden een typische combinatie van wegvervoer daar. Lijkt mij wel imposant zo'n wegreus.
    Je hoort daar iedereen over ze zijn daar vriendelijk en behulpzaam.
    Als de lucht strak blauw is dan is de zee (oceaan) dat ook, prachtig daar kom je voor.
    Nog veel genieten en groetjes.