Flinders Ranges - Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu Flinders Ranges - Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu

Flinders Ranges - Adelaide

Door: YvonToon

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Anton

28 November 2017 | Australië, Adelaide

We zijn vroeg wakker, genieten van ons brekkie terwijl moeder Kangaroo met haar kind nog op de camping rondhuppelen. Rond half negen vertrekken we met als bestemming Adelaide, onze `final destination´ voor deze vakantie. Onderweg richting Hawker moeten we twee keer remmen voor overstekende Emoes. En terwijl we toch rustig rijden weten we de tweede keer nog maar net Emoe roadkill te vermijden. Teach does birds some manners will you!

De weg gaat langs Port Augusta, waar volgens ons enkel wat industrie is en verder niets. Onderweg komen we een aantal echte 'roadtrains' tegen: vrachtwagens met een lengte van zo'n 40 meter. Indrukwekkend om te zien en het duurt ff om in te halen. Gelukkig hebben ze hier om de zoveel kilometer "overtaking lanes" waarbij het snellere verkeer het langzamere verkeer in kan halen.

We maken een koffiestop in Port Germein. Daar hebben ze, volgens een inwoner, de langste steiger op het zuidelijk halfrond. Alsof formaat er toe doet. We drinken er koffie in Poppy & Buster Red-Post-Shop-Café. Ze zijn nog maar een paar dagen open en het is even zoeken voor hen hoe ze de waterkoker aan de praat krijgen. Vergeefs moeite: het ding praat voor geen meter, maar kookt wel water. Dat kokend water wordt bij de Espresso gegoten en daar zijn onze long blacks. Ze smaken goed!

We tanken en eten wat in Port Wakefield en rijden vervolgens door naar de camping in Adelaide. We vragen of ze plaats hebben tot en met zondag en dat is een probleem. Tot en met zaterdag lukt, maar dit weekend zijn er wat sportevenementen in Adelaide, waaronder "The Ashes" en daardoor zitten ze zondag vol. The Ashes is een serie van cricket-wedstrijden tussen Engeland en Australië die sinds 1882 wordt gehouden. Normaal zijn de engelsen niet zo van tradities... En cricket is een sport waarvan de spelregels heel eenvoudig zijn: wie de meeste punten maakt wint. En verder: www.kncb.nl

Afijn: we zullen dus nog een andere camping moeten zien te vinden voor zaterdag en zondag. We krijgen van de dame bij de receptie heel veel informatie over de omgeving, Adelaide zelf, hoe met de bus in de stad te komen etcetera. Dus bent u ooit in Adelaide met camper, caravan of tent: ga naar Levi Park Caravan Park. Dichtbij het centrum en dichtbij het vliegveld. Let wel even op wanneer The Ashes in Adelaide gespeeld worden.

Nadat we de camper hebben neer gezet lopen we voor een paar boodschappen naar de Woolworths. We komen beiden met een stijve nek terug: gisteren is er namelijk een Koala op het caravan park gezien dus die zou zomaar in een boom kunnen zitten. We zien geen Koala helaas.

Het was overdag ook hier zo'n 35 graden maar de warmte lijkt hier wat drukkender dan in Flinders Ranges. Ook koelt het 's avonds minder af dan in Flinders Ranges. Na twee potjes jokeren duiken we op ons bed. Erin is te warm. We genieten er nog wel ff van, want volgende week moeten we weer een aantal lagen extra kleding aan om op temperatuur te blijven.

• 29 November 2017 - 08:04

Jean-Paul En Bea:

Prachtige platen, mooie belevenissen, schitterende verhalen.

Blijf er van genieten.

Veel groetjes uit NZ.

• 29 November 2017 - 11:37

Lien:

Hallo, geniet nog maar even van het mooie weer, want er komt wat kou en een beetje regen aan.
    Toevallig kwam ik op jullie reisverslag terecht, jullie hebben heel veel gezien in die paar weken.
    Bij het verslag van 9 november heb ik ook een reactie geplaatst over die week vakantie.
    Nog een hele fijne tijd en goede reis terug.

• 29 November 2017 - 11:46

Lien:

Hier nog even een tip als het te druk is de komende dagen in Adelaide. Ongeveer 70 km bij Adelaide vandaan is Monarto Zoo, een grote open range dierentuin van 1500 ha. Ik ben er nog nooit geweest, maar het staat op mijn verlanglijstje.

• 29 November 2017 - 19:53

L&L Buitenrust:

Adelaide, de eindbestemming van het avontuur. Dat is nog even extra proberen te genieten van de stad en omgeving.
    Wij genieten nog steeds van jullie verhalen en ook de humor op zijn tijd.

Groetjes vanuit Buitenrust.