Sussex Inlet naar Narooma - Reisverslag uit Narooma, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu Sussex Inlet naar Narooma - Reisverslag uit Narooma, Australië van Yvonne en Anton Daalen - WaarBenJij.nu

Sussex Inlet naar Narooma

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Anton

10 November 2017 | Australië, Narooma

Na de lange rit van gisteren doen we het vandaag rustig aan. In zo'n 3,5 uur rijden we van Sussex Inlet naar Narooma. Onderweg maken we nog een tussenstop in de buurt van Batemans Bay. Dit voor een bakje koffie en om (figuurlijk wel te verstaan) een blik op het zoveelste strand te werpen.

Net na de middag komen we aan op de Big4 camping in Narooma. Nadat we de camper hebben neer gezet lopen we rond de baai richting de oceaan. Bij de ingang van de baai/haven zouden namelijk zeehonden te zien zijn. En gisteren hebben ze voor de kust zelfs een walvis gesignaleerd.

Eerst kijken we nog even naar Australia Rock. Dat is een rots met een gat erin en dat heeft (min of meer) de vorm van Australië. Vervolgens lopen we de strekdam op en daar liggen inderdaad een paar zeehonden. We spreken er ook een dame die wat weet te vertellen over de zeehonden en verder zeeleven in en rond de baai. Want naast zeehonden en walvissen schijnen er ook wel eens "stingrays", pijlstaartroggen, rond te zwemmen. Ja, die waar Steven Irwin een fataal contact mee had.

Verder verteld de dame dat dit New Zealand seals (in het NL: Nieuw-Zeelandse Zeebeer) zijn. Ze voeden zich 's nachts en komen naar Narooma om uit te rusten. Op het voor de kust gelegen eiland Baranguba zitten hele kolonies van seals. We danken de dame voor de informatie en lopen op ons gemakje terug naar Narooma.

We doen wat boodschappen in de lokale supermarkt en houden het verder voor gezien vandaag en maken plannen voor morgen. We blijven namelijk twee nachten op deze camping en hebben dus morgen de hele dag om de omgeving te verkennen. Zondag rijden we verder naar het zuiden en zullen dan als het goed is New South Wales verlaten en in Victoria aankomen.

Dit is de 4e camping die we aandoen en net als bij de vorige 3 ziet alles er keurig verzorgd uit. Op deze camping is een enorm grote ontspanningsruimte met groot TV-scherm, keuken met magnetrons, waterkokers en zelfs een inductie kookplaat. Ook het sanitair ziet er tiptop uit. Alles is heel en schoon! Wel moeten we nog wat wennen aan het gebruik van codes: om in het sanitair gebouw te komen moet er eerst een code ingetoetst worden. We hebben al eens met hoge nood bij de deur gestaan zonder enig idee te hebben wat de code was. Oplossing: code op een papiertje schrijven (Yvon's voorkeur) of met je mobiel een foto maken van de code (Toon's voorkeur). Moeten we er nog aan denken het papiertje of de mobiel mee te nemen...

• 11 November 2017 - 01:46

L&L Buitenrust:

Mooi verslag de wetenteswaardigheden van de van het lokale moet je toch horen van de lokale bewoners.
    Dat is altijd de kers op de taart,
    Ook wel fijn om een camping te komen waar alles klopt.
    We wachten af op jullie volgende verslag. veel genieten en groetjes vanuit Buitenrust

• 11 November 2017 - 12:33

Ellen Joziasse:

Jaaa, die codes....zo erg de eerste keren en op het moment dat je niets vermoedend wilt gaan douchen en weer terug kunt om de code op te schrijven.....

• 12 November 2017 - 10:23

TRUUS DINGEMANSE:

hahaha campings en toiletgebouwen, moesten ze hier eigenlijk ook doen, blijft het vast schoner.